Varró Dávid neve egyre több zeneszerető ember fülébe jut – de kevesen tudják, milyen mély és megtört történet rejlik a dalaiban, a hangjában… és abban a tetovált szóban a kezén: „Anya”, alatta egy kereszttel.
Ez nem csak egy dalszöveg-részlet. Ez egy örök nyom, egy kimondhatatlan veszteség jele – és egy olyan művész lelke, aki nem trendeket követ, hanem az életet énekli ki magából.
„Zárkózott vagyok, de ha megszólalok, őszinte vagyok.”
Dávid nem az a típus, aki harsányan belép egy terembe és rögtön minden figyelem az övé. „Zárkózottnak tartom magam. Baráti körben megnyílok, de amúgy nem nagyon.”
De ha mikrofon kerül a kezébe, hirtelen mindent hallasz, amit mások inkább elrejtenének. Érzéseket. Őszinteséget. Fájdalmakkal átitatott gondolatokat – és az utat, amin eljutott idáig.
„Nagyon szigorú vagyok magammal. Ha valami nem tetszik, addig csinálom, amíg nem úgy hallom, ahogy kell. Maximalista vagyok. Teljesen.”
És talán pont ezért működik. Mert minden sora, minden hangja igaz.
A legmélyebb pont: egy szeretett ember elvesztése
A zenei háttér mögött egy mély trauma húzódik meg: édesanyja halála. „Ott tényleg eltört a mécses... akkor szakítottam a barátnőmmel is, és nagyon szerettem. Pont akkor hagyott magamra.”
Ez az időszak sötét, fájdalmas és magányos volt. „Gyógyszereztem magam elég keményen. Nem akartam senkivel beszélni. Agresszív voltam. Semmihez nem volt kedvem. Pár hónapig még dalt se írtam.”
Senki nem maradt mellette. Vagyis… majdnem senki.
Egy ember azonban megjelent – Jázmin, aki nemcsak mellette maradt, de fokozatosan visszavezette Dávidot az életbe. „Ő mindent megváltoztatott. Jóban, rosszban együtt élünk. Úgymond az életem része lett.”
De anyukája hiánya még mindig vele van. „Nem tudtam túltenni magam. Mai napig nem. Sok dal róla szól. Nem véletlen, hogy a kezemre van tetoválva, hogy ’anya’ és egy kereszt.”
És valóban – a tetoválás, amit sokan láthattak már a róla készült fotókon az interneten, pontosan ezt a fájdalmat és tiszteletet hordozza.
Zene, mint menedék – és vallomás
Dávid 13 éves korában kezdett el énekelni – egy név miatt, aki máig meghatározó számára: Demi Lovato. Az ő „Skyscraper” című dala indította el Dávidot a saját útján.
„Ő volt a példaképem.” – mondja határozottan.
Külföldi inspirációi közé tartozik még a Matchbox Twenty zenekar és az energikus, fájdalmasan őszinte Machine Gun Kelly (MGK), akinek stílusa különösen közel áll hozzá.
A magyar színtéren keveseket hallgat, de ha mégis, akkor Manuel vagy T. Danny azok, akik zeneileg rokonlelkek lehetnek.
Ma már egyre erősebben a pop/rock műfajban mozog – és főleg a rockos hangzások vonzzák. De a lényeg nem a stílus – hanem az érzés.
„Mindig az érzéseimről írok. Hogy éppen mit érzek és milyen élmény ért. Számomra ez jelenti a zenei átadást.”
Hit, csalódás, valóság
Ha megkérdezed, miben hisz, a válasz nyers és őszinte:
„Az emberekben nem lehet hinni. Mindenki ott ver át, ahol ér… főleg amióta beindult az éneklés, meg minden.”
Ez talán fájdalmas gondolat – de a valóság, amit ő nap mint nap megél.
Ezért is fontos, hogy van mellette valaki, aki nem a sikert látja benne, hanem az embert. Jázmin nem csak társ, hanem menedék. A dalok pedig Dávid számára a kapaszkodók – azok a helyek, ahol őszintén beszélhet, ahol kimondhat mindent, amit a való életben sokszor el kell nyelni.
És mégis: remény a dalban
Varró Dávid története nem egy tündérmese. Nem egy csillogó karrierút.
Ez egy ember története, aki túlélte a legsötétebb napokat, és most a saját hangján – sokszor remegve, sokszor dühből, máskor tiszta érzésből – mondja el mindazt, amit át kellett élnie.
Aki meghallgatja egy dalát, hallani fogja benne az elvesztést, a szerelmet, a haragot, a gyógyulás vágyát – és talán magára ismer benne.
Mert vannak hangok, amik nem a szórakoztatásról szólnak.
Hanem arról, hogy élj.
És ne legyél egyedül.